Pia läser högt ur sin romantiska komedi Konsten att flirta som en gudinna
Såhär i coronatider är det alltfler författare som läser högt ur någon av sina böcker. Jag har varit hemma i tre veckor nu i influensasymptom som mycket väl kan vara corona. Nu äntligen hostar jag så pass lite att jag kan läsa högt ur en av mina böcker.
Jag har valt att läsa första kapitlet ur min romantiska komedi Konsten att flirta som en gudinna. Hoppas du tycker om den.
Du får gärna kommentera min förmåga att läsa in för ljud. Flera personer som följer min och Johannes podd Skrivdrömmar säger att de tycker jag skulle göra mig bra som ljudboksuppläsare. Själv är jag skeptisk eftersom jag har en förmåga att tala för fort. Jag uppskattar ärliga kommentarer och blir inte ledsen om du säger att jag suger på högläsning.
Gillar du boken och vill höra eller läsa mer så säg till. Jag lovar inte att jag kan lägga ut mer än såhär då jag fortfarande diskuterar utgivningen med några förlag, men om många gillar det de hör ökar chanserna att boken snart kommer ut i handeln.
Kram Pia
Kommentera gärna:
Nu kan du köpa boken!
Nu kan du köpa boken Konsten att flirta som en gudinna!
Köp boken här: Whip Medias webbshop

Senaste inläggen
Senaste kommentarer
-
Henric » PODD: Pias dramatiska strukturmodell: ”Hej Tack igen för den enskilt viktigaste texten om skrivande jag någonsin läst...”
-
Jane » Pias skrivtips: Miljöbeskrivningar som funkar: ”Så otroligt bra! Vilken hjälp jag fick i mitt skrivande ”
-
Maud » Vad måste du försaka för att kunna skriva?: ”Min man sedan 3 år gjorde slut med mig förra veckan. Jag åt inte eller pratade m..”
-
Oscar Johansson (kurre) » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”Hej, ser att ingen av er har lagt till min snap?? Vaför”
-
Hilding » Pias skrivtips: Skriv poesi: ”Skulle bara säga att Karin Boyes dikt heter "Ja visst gör det ont" och inte "Ja ..”
Bloggarkiv
Länkar
- Kapitel 1
- Iza melody Frost - romanceblogg
- Simona Ahrnstedt romanceblogg
- PING
- Ylwa Karlsson
- Lennart Guldbrandssons blogg
- Författarhjälp
- Läsbarhetsindex Flesch-Kincaid
- Läsbarhetsindex LIX
- ElementX
- Bokproduktion
- Multimanus
- Kurslistan
- Boktipset
- Bli utgiven
- Mina 15 bästa råd för att sälja till tidningar
- Pixabay gratis bilder
- Lektörsförbundet
- Storydoktors
- Förverkliga din bokdröm
- Håkan Gullikssons handbok för skrivande
Etikettmoln
sagan om isfolket allt som glimmar det allvetande perspektivet traditionellt förlag vinst george rr martin korrekturfel som eld vilken typ är du? ton hoi förlag michael gazzania motsättningar sex spökskrivare på denne grund alla bolag vingar av rök svåra ord national treasure forskning sören bondesson specifik påsk författarförbundet frdia arwen rosesund robert sapolsky kuleshov-effekten love actually studie öppningsscen ekosystem vår pr romangestalter webbkurs ramhandling förläggare livet motorcyklar och andra omöjliga projekt den viktiga ansatsen debutroman sociala media covid upplösning föreläsning sveriges bästa skrivpodd pitch årstider tara westover hjärnforskning bokskåpets hemlighet gone girl filteruttryck litterära agenter lyrik introvert städning kuliss anna jansson harry potter understanding show don't tell jenny rogneby sanna ivarsson skriva miljöbeskrivning karaktärsdrag flickan med silverhåret in media res frida arwen roslund snackis adlibris anders nyman högläsning metaforer the charm school överraska dina läsare höstsol kill your darlings bokens intrig beskrivande sickla jan arnald pseudonymer ll-förlaget hjärtats dårskap sanning hybridförlag skrivartips vad gick fel? anna bågstam ryltenius logiska fel huvudperson debutera test den inre resan antagen konkurs författarutbildning pod tillbaka till henne komedi flesch-kincaid eva ludvigsen skrivarkurs högskoleprovets orddel stitcher åsa böker syd field sanning med modifikation tempväxling klimatriksdag fällor säljkurs richard dawkins kursportal lisa cron läsupplevelse kroppsspråk vinter lb förlag twitter skrivglädje manus katarina bivald ansatsen james v smith jr marknadsföring anders hansen frans jeppsson wall skrivfest sveriges bästa skrivblogg fanta nybörjarmisstag stökigt gestaltande miljöbeskrivning catharina ingelman-sundberg måns zelmerlöw sexchock niklas modig månpocket brenda novak god jul försaka e-bok books & dreams stilistiska särdrag elisabeth hoyt leona tärningen är kastad gröna fingrar sökes vuxenroman skriv enkelt omslag #skriv2016 litterärt undertext logik ljusets väktare kapitel buzz anna keiler arv story trumps structure liknelser konsten att vara caroline drivkrafter lars wilderäng plot goal voice skatteregler sagan om is och eld symbolik skriv klart lucia organiskt skrivande synlig berättarröst intrig mia bergenheim elementary tempus tankevurpa blir det någonsin för sent? den inre positiva resan rättigheter helen ekeroth vi och dem the definite guide to screen writing anna bågestam ryltenius humor miljön midsommar uc harper collins steven pinker brainstorming tajming redigering sara lövenstam erotisk roman camilla davidsson sommar mittpunkt anders blomström peter magnusson vilseledning magkänsla skrivarpodden höst skröna hur en bok bör skrivas lennart guldbrandsen slutscen theres wittgren manuspitch permakultur högtider allt jag fått lära mig indirekt miljöbeskrivning mina böcker komik berättad prosa bibliografi aristoteles extrovert socialt umgänge refererande miljöbeskrivning eleine eksvärd show don't tell raeanne thayne skräcknoveller böcker tryck oraganiskt skrivande innehåll trigger annika estassy scener enkelt bokus faktabok skriv2016 titel tärningen är kastad lust & löften head hopping flickvänskontraktet bonnier förlag bonnier carlsen nattlöpare youtube biintrig roller skräck premiss tillbakablick ungdomsbok allvetande perspektiv testläsare screen writing skrivblogg djävulsverk birgitta bergin ljudbok antagonist agenturer the bestseller experiment finlitteratur mathew l jockers john yorke mega-bestseller lektörsutlåtande osynlig berättarröst målgrupp spänning hjärnan lättläst veronica roth parallellhandling ewa åkerlind långtidssjuk de rotlösa larry brooks planerat skrivande deckare miljöbeskrivningar sekten på dimön ylva lee lindell svenska skrivblogg/ skrivpodd-priset överenskommelser novellantologi idé facebook chic lit 4-aktsmodell vågspel ordberoende förlag elisabeth akteus rex nobelpriset i litteratur stieg larsson agenter miljö följebrev research mörkersdottir steven james eldbunden konflikter takt dramaturgi tävling harpercollins mariette lindstein faktaböcker barnbok konsten att flirta som en gudinna tessie marvelin miljöer vanföreställning konfliktupptrappning hinder genre filmmanus simona ahrnstedt katametoden harpercollins författartävling skönlitterärt berättarröst jodie archer gestalta recension plot point förlag perspektiv skrivpodd terese marvelin feel good pinch point handling erotik lean tema roman vägen framåt till ett friskare liv efter covid-19 falskspel vägen framåt karaktärer historisk roman döda poeters sällskap harlequins författartävling dubbelspel pias strukturmodell skrivtips johannes vivers struktur historical romance bokrecension skrivdrömmar skrivarpodd podd pias skrivtips boktips romance pia lerigon bok kärleksroman harlequin historisk kärleksroman harlequin författartävling bokrelease gestaltning mål bestseller covid-19 corona ann ljungberg romanstruktur fantasy bokens handling lektör the bestseller code bihandling författare marcus olausson anslag skrivhandbok bästsäljare the circle början redaktör kata kärlek film korrekturgranskare catrine tollström peter barlach tempo 17-stegsmodell inre resa bli utgiven gestaltande stil harlequins författartävling 2015 skriva böcker intervju hungerspelen bokmanus blogg eurovision song contest skrivarhandbok pacing release facklitteratur avatar längd margit sandemo character arc vardagligt språk röst story engineering den antagonistiska kraften harlequin författartävling 2015 klimax svenska skrivbloggpriset frida skybäck divergent huvudhandling dialog boktugg författarskap förlagsavtal bokens tema whip media organic writer hitta början allt hopp är ute författarröst valet twist strukturmodell svenska skrivpoddpriset öka drivet i din berättelse bäraren berättare skiftande perspektiv skriv dialog skriva facklitteratur synopsis topic känslor vuxenlitteratur akademiskt språk outliner novell fängsla dina läsare stand up comedy strukturera din roman förväntningar releasefest lugn allt är i sin ordning skriva filmmanus lind & co romantisk komedi hunger games lyckas med din gestaltning ping pong-metoden skrivprocess yttre resa oanständiga berättelser ämne arne dahl känn dina karaktärer beskriva hype att skriva under hot loppet håll rollen livet leker into the wood kostnader tema, idé, koncept, premiss och intrig mall på denna grund stella cameron erotisk deckare populärlitteratur lucy dillon bokformat rutin dikter kriminalroman petra mede litet förlag franskt band mallar kontrakt med läsarna romantik save the cat! the girl on the train sarah dawn finer din hjärna filmrättigheter writers little helper ansats ett oemotståndligt förslag refusering mathew l tocker igenkänningsfaktorn skriv en bestseller instagram öka drivet med rätt pacing siri arvidsson skrivmingel pablo roberto skrivkurs hierarkier hemsida skrivregler kretslopp actionscener historieberättare henrik fürst nordland podcaster högskoleprovet kurs sara dalengren lix begränsat perspektiv filmrecension godmorgon världen grejen med verb tvister författarkurs syfte objektivt perspektiv spex hjärtan av jazz susanne collins analys dunbars tal bokbeat tonalitet lögn julia london piratförlaget begär fackböcker nacka egenutgivning allvetande författarintervju författarträff susan wiggs författarkliniken roald dahl manustävling adjektiv bokens premiss word niklas engdahl buskap sandemo dödlig åtrå akter personlighet förlagssytem skapa en mall noveller en oberoende kvinna skrivarhandböcker janice hardy svenska akademien rollup fal bygg din egen mall poesi litterära agenturer passiva meningar fifty shades of gray stand up förbeställ kristina svensson pocket word-mallar dramatrugi författarplattform save the cat vändpunkt olof röhlander direkt miljöbeskrivning dagen f inramning ylva arvidsson hisspresentation tvist story structure architect 100 första orden karin smirnoff ylva, johan och siri arvidsson ängelns coctail the twilight saga planteringar tillbaka till bromma eldskytten slut jul filmtips relationsroman så överlever du en refusering redigera bok titanic gimmick neurologi catoblepas förlag kreditupplysning jenny dahlberg coach fokus spegelneuroner rabén & sjögren koncept allvetande berättare antologi var lugn allt är i sin ordning i havet finns så många fiskar mitt i fatta eld filmanalys robin dunbar viberg förlag tone pia stockholms körförbund malva b. histrisk kärleksroman game of thrones skatt förlagsekonomi perspektivbyte mariette linden delilah marvell leona rytm danny alegi bakgrund lyckas ännu mer med din gestaltning bokens koncept word-mall marie-louise fritzén språk susanne ahlenius sättning prissättning dokument lyckostunder scandalous desires detta är lean bob dylan distribution tryckt bok bygg din egen word-mall kontrakt med läsaren minnen av dig gästblogg pär åhlström lynda woodruff olga rönnberg referera the writers little helper permakultur! framtiden i din trädgård gestaltningsbibeln blake snyder gömd justin timerlake författarkväll forum förlag förstärka johan arvidsson expert matthew l jocker så skapar du en bra tvist victoria lynn schmidt 100 ord vi for upp till mor inledning pensionatet vid världens ände berättelser twlightsagan itunes klarar du de svåra orden karaktärer som stannar i läsarnas sinnen sofia fritzson läsbarhetsindex klimatet radio p1 flicka försvunnen the screen writer's workbook libsyn theory if mind sofia ymén fånga läsaren revy udda dave eggers bones medveten författare storytel k.m. weiland dagny carlsson mitt i nacka revolt stockholm adjektivsjuka style den normala världen ljudboksgalan
Imorgon börjar jag kurs två i din serie om att skriva en bestseller.
Jag lyssnar mycket på ljudbok och tänkte ge lite feedback på den du läser här som jag börjat lyssna på i Storytel. Där i kommentarerna på storytel fanns en del negativa kommentarer om din berättar-röst vilket gjorde mig lite orolig då jag är rätt känslig när det gäller röster.
Som en del andra skriver här så tycker jag att det är bra att du inte har för mörk skorrig röst vilket är jobbigt. Du har en lättsammare ton men den är lite för hoppig för min smak. Alltså du läser med inlevelse men kan utveckla att läsa med mer flyt så det inte blir paus på fel ställe och att du inte har så olika styrka i rösten så det blir svårt att höra. Tror att detta är en vanesak kanske. Vet inte om du har läst in fler böcker men du nämnde i kurs 1 att du gärna tar feedback och att du kan ta kritik så jag vågade skriva här. Vi hörs imorgon!
/Malin
Ni som skriver hit och berättar att ni gillar min berättarröst - ni anar inte hur glad jag blir. Jag har alltid trott att jag är urdålig på högläsning och inte alls passar för att läsa in böcker. Johannes, som jag har podden Skrivdrömmar tillsammans med, har hela tiden sagt att jag skulle bli en grym uppläsare, men jag har ju aldrig trott på honom. Sådana här kommentarer stärker mig i tron att jag kanske skulle kunna läsa in mina egna böcker.
Vad gäller ordet de uttalar jag det som de när jag pratar, det är inget som jag lagt mig till med nu när jag läser texten högt för er.
Kram Pia
6 september 2020 14:17:36
Kram Pia
3 augusti 2020 20:38:26
Kram Pia
3 augusti 2020 20:38:19
Kram Pia
29 maj 2020 21:41:47
Så glad jag blev över dina fina ord.
Kram Pia
10 maj 2020 16:07:00
Ingela
Nej, boken är inte utgiven än. Jag diskuterar utgivning med några förlag men så kom coronakrisen ivägen, så jag hoppas att boken ges ut till nästa vår.
Håll tummarna för att det blir så.
Kram Pia
19 april 2020 12:00:23
Kram <3
10 april 2020 17:15:14
Och tack för din fina respons på min respons :-).
Kram Pia
19 april 2020 12:02:53