Jag vann folkets röst i Harlequins författartävling 2015

Tack så oerhört mycket alla ni som röstadefram mitt bidrag Falskspel till läsarnas vinnare i Harlequins författartävling 2015. Aldrig hade jag trott att jag skulle få så många röster. Jag blir rörd till tårarna när jag tänker på att så många kommit ihåg att rösta varje dag och lagt ned all den energin för att mitt bidrag ska vinna.
Nu har Harlequins jury en vecka på sig att bestämma vilka som blir etta, två och trea i tävlingen. Senast den 1 februari får vi svar.
Oavsett hur det går i tävlingen känner jag mig som en vinnare. Det kan ingen ta ifrån mig.
Kram Pia
Kommentera gärna:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Nira » Jag startar kursportal!: ”Hej, jag heter Nira Shalom och jag vill dela med mig av de goda nyheterna om hur..”
-
Maud » Vad måste du försaka för att kunna skriva?: ”Min man sedan 3 år gjorde slut med mig förra veckan. Jag åt inte eller pratade m..”
-
Oscar Johansson (kurre) » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”Hej, ser att ingen av er har lagt till min snap?? Vaför”
-
Hilding » Pias skrivtips: Skriv poesi: ”Skulle bara säga att Karin Boyes dikt heter "Ja visst gör det ont" och inte "Ja ..”
-
Anders » Jag startar kursportal!: ”Spännande! Skulle du säga att kursen även funkar för någon som främst skriver lj..”
Bloggarkiv
Länkar
- Kapitel 1
- Iza melody Frost - romanceblogg
- Simona Ahrnstedt romanceblogg
- PING
- Ylwa Karlsson
- Lennart Guldbrandssons blogg
- Författarhjälp
- Läsbarhetsindex Flesch-Kincaid
- Läsbarhetsindex LIX
- ElementX
- Bokproduktion
- Multimanus
- Kurslistan
- Boktipset
- Bli utgiven
- Mina 15 bästa råd för att sälja till tidningar
- Pixabay gratis bilder
- Lektörsförbundet
- Storydoktors
- Förverkliga din bokdröm
- Håkan Gullikssons handbok för skrivande
Etikettmoln
harper collins steven pinker brainstorming tajming redigering sara lövenstam godmorgon världen filmrecension begränsat perspektiv lix sara dalengren anders blomström peter magnusson vilseledning magkänsla erotisk roman camilla davidsson sommar mittpunkt hur en bok bör skrivas lennart guldbrandsen slutscen theres wittgren skrivmingel siri arvidsson öka drivet med rätt pacing filmrättigheter din hjärna sarah dawn finer the girl on the train save the cat! ett oemotståndligt förslag ansats writers little helper franskt band litet förlag petra mede bibliografi aristoteles extrovert socialt umgänge tryck oraganiskt skrivande innehåll kriminalroman dikter rutin kostnader into the wood livet leker håll rollen trigger annika estassy scener enkelt bokus bonnier förlag bonnier carlsen nattlöpare youtube biintrig lust & löften head hopping flickvänskontraktet stockholm revolt mitt i nacka sagan om isfolket allt som glimmar det allvetande perspektivet traditionellt förlag hoi förlag michael gazzania motsättningar sex dagny carlsson k.m. weiland storytel theory if mind libsyn the screen writer's workbook flicka försvunnen revy fånga läsaren sofia ymén karaktärer som stannar i läsarnas sinnen klarar du de svåra orden itunes twlightsagan sören bondesson specifik påsk författarförbundet pr romangestalter webbkurs ramhandling förläggare öppningsscen ekosystem vår forum förlag författarkväll justin timerlake gömd blake snyder livet motorcyklar och andra omöjliga projekt den viktiga ansatsen debutroman hjärnforskning bokskåpets hemlighet gone girl filteruttryck gestaltningsbibeln permakultur! framtiden i din trädgård the writers little helper tryckt bok distribution bob dylan detta är lean scandalous desires litterära agenter lyrik introvert städning miljöbeskrivning karaktärsdrag flickan med silverhåret jenny rogneby sanna ivarsson skriva anders nyman högläsning metaforer the charm school in media res frida arwen roslund snackis adlibris skatt game of thrones histrisk kärleksroman malva b. överraska dina läsare höstsol kill your darlings bokens intrig viberg förlag robin dunbar filmanalys fatta eld mitt i i havet finns så många fiskar hjärtats dårskap sanning hybridförlag författarutbildning pod tillbaka till henne var lugn allt är i sin ordning antologi allvetande berättare koncept catoblepas förlag neurologi gimmick titanic redigera bok så överlever du en refusering coach jenny dahlberg kreditupplysning säljkurs richard dawkins kursportal lisa cron läsupplevelse tempväxling klimatriksdag fällor lb förlag twitter skrivglädje manus kroppsspråk vinter marknadsföring anders hansen frans jeppsson wall skrivfest hisspresentation ylva arvidsson inramning dagen f gestaltande miljöbeskrivning catharina ingelman-sundberg måns zelmerlöw sexchock niklas modig sveriges bästa skrivblogg fanta nybörjarmisstag stökigt rollup svenska akademien janice hardy skrivarhandböcker litterära agenturer poesi bygg din egen mall fal personlighet akter dödlig åtrå sandemo leona tärningen är kastad gröna fingrar sökes vuxenroman skriv enkelt adjektiv manustävling roald dahl författarkliniken susan wiggs buskap niklas engdahl word bokens premiss skatteregler sagan om is och eld symbolik skriv klart författarträff författarintervju allvetande egenutgivning dunbars tal analys susanne collins hjärtan av jazz julia london lögn tonalitet bokbeat författarkurs tvister grejen med verb spex objektivt perspektiv syfte chic lit vågspel 4-aktsmodell svenska skrivbloggpriset nobelpriset i litteratur stieg larsson elisabeth akteus rex miljö följebrev röst research steven james eldbunden längd skrivprocess tillbakablick ungdomsbok ping pong-metoden lyckas med din gestaltning romantisk komedi lind & co screen writing djävulsverk skrivblogg ljudbok birgitta bergin antagonist outliner akademiskt språk agenturer the bestseller experiment känslor topic mega-bestseller synopsis skriv dialog målgrupp hjärnan lättläst bäraren öka drivet i din berättelse twist svenska skrivpoddpriset strukturmodell valet allt hopp är ute författarröst organic writer whip media sekten på dimön bokens tema förlagsavtal facebook novellantologi idé simona ahrnstedt peter barlach catrine tollström harpercollins författartävling konflikter takt dramaturgi eurovision song contest blogg bokmanus faktaböcker barnbok konsten att flirta som en gudinna tessie marvelin miljöer konfliktupptrappning gestaltande hinder genre skrivhandbok terese marvelin anslag skönlitterärt berättarröst jodie archer gestalta recension plot point förlag lean feel good pinch point handling erotik covid-19 tema roman vägen framåt till ett friskare liv efter covid-19 falskspel vägen framåt bestseller döda poeters sällskap harlequins författartävling dubbelspel harlequin författartävling historisk kärleksroman johannes vivers struktur historical romance bokrecension skrivdrömmar skrivarpodd podd pias skrivtips boktips romance pia lerigon bok kärleksroman skrivtips harlequin pias strukturmodell bokrelease gestaltning mål historisk roman corona ann ljungberg romanstruktur fantasy karaktärer lektör the bestseller code bihandling författare bokens handling bästsäljare the circle början redaktör kata kärlek film marcus olausson skrivpodd perspektiv 17-stegsmodell inre resa bli utgiven vanföreställning stil harlequins författartävling 2015 skriva böcker intervju hungerspelen mariette lindstein harpercollins tävling skrivarhandbok pacing release facklitteratur korrekturgranskare katametoden tempo filmmanus boktugg författarskap dialog överenskommelser svenska skrivblogg/ skrivpodd-priset ylva lee lindell hitta början miljöbeskrivningar deckare planerat skrivande larry brooks ewa åkerlind de rotlösa långtidssjuk veronica roth parallellhandling berättare skiftande perspektiv spänning osynlig berättarröst skriva facklitteratur lektörsutlåtande vuxenlitteratur john yorke novell mathew l jockers finlitteratur fängsla dina läsare strukturera din roman stand up comedy releasefest förväntningar lugn allt är i sin ordning skriva filmmanus allvetande perspektiv testläsare premiss skräck hunger games yttre resa roller mörkersdottir avatar margit sandemo character arc agenter vardagligt språk harlequin författartävling 2015 story engineering den antagonistiska kraften ordberoende förlag klimax divergent frida skybäck huvudhandling rättigheter den inre positiva resan blir det någonsin för sent? the definite guide to screen writing vi och dem helen ekeroth intrig synlig berättarröst organiskt skrivande lucia tankevurpa tempus elementary mia bergenheim voice plot goal lars wilderäng piratförlaget begär fackböcker nacka anna keiler buzz kapitel ljusets väktare drivkrafter konsten att vara caroline liknelser story trumps structure arv förlagssytem skapa en mall noveller en oberoende kvinna logik undertext litterärt #skriv2016 omslag försaka god jul brenda novak månpocket elisabeth hoyt stilistiska särdrag books & dreams e-bok word-mallar dramatrugi författarplattform passiva meningar fifty shades of gray stand up förbeställ kristina svensson pocket james v smith jr ansatsen katarina bivald save the cat vändpunkt olof röhlander direkt miljöbeskrivning karin smirnoff ylva, johan och siri arvidsson ängelns coctail tvist story structure architect 100 första orden slut jul filmtips relationsroman the twilight saga planteringar tillbaka till bromma eldskytten eva ludvigsen flesch-kincaid komedi sanning med modifikation syd field åsa böker stitcher högskoleprovets orddel skrivarkurs konkurs antagen den inre resan test debutera fokus spegelneuroner rabén & sjögren tone pia stockholms körförbund huvudperson logiska fel anna bågstam ryltenius vad gick fel? skrivartips förlagsekonomi perspektivbyte mariette linden delilah marvell ll-förlaget pseudonymer jan arnald sickla beskrivande bokens koncept word-mall marie-louise fritzén leona rytm danny alegi bakgrund lyckas ännu mer med din gestaltning dokument lyckostunder språk susanne ahlenius sättning prissättning bygg din egen word-mall kontrakt med läsaren minnen av dig gästblogg understanding show don't tell harry potter anna jansson kuliss tara westover årstider pitch sveriges bästa skrivpodd pär åhlström lynda woodruff olga rönnberg referera förstärka johan arvidsson expert föreläsning upplösning covid sociala media vi for upp till mor inledning pensionatet vid världens ände berättelser matthew l jocker så skapar du en bra tvist victoria lynn schmidt 100 ord sofia fritzson läsbarhetsindex klimatet radio p1 studie love actually kuleshov-effekten robert sapolsky frdia arwen rosesund alla bolag på denne grund spökskrivare forskning national treasure svåra ord vingar av rök ton vilken typ är du? udda dave eggers bones medveten författare adjektivsjuka style den normala världen ljudboksgalan som eld korrekturfel george rr martin vinst hype att skriva under hot loppet oanständiga berättelser ämne arne dahl känn dina karaktärer beskriva tema, idé, koncept, premiss och intrig mall på denna grund stella cameron tärningen är kastad titel skriv2016 faktabok böcker skräcknoveller raeanne thayne erotisk deckare populärlitteratur lucy dillon bokformat mallar kontrakt med läsarna romantik show don't tell eleine eksvärd refererande miljöbeskrivning allt jag fått lära mig högtider permakultur manuspitch berättad prosa komik mina böcker indirekt miljöbeskrivning skröna höst skrivarpodden refusering mathew l tocker igenkänningsfaktorn skriv en bestseller instagram skrivregler kretslopp actionscener historieberättare pablo roberto skrivkurs hierarkier hemsida uc midsommar miljön humor anna bågestam ryltenius henrik fürst nordland podcaster högskoleprovet kurs
Jag är i varje fall oskyldig till fusk och jag hoppas innerligt att ingen har fuskat å mina vägnar.
Däremot vet jag att minst en person med riktigt stort kontaktnät skrivit om tävlingen. De två dagar det rasslade in röster så fick inte bara jag en massa röster utan även de andra bidragen.
I övrigt gick det rätt lugnt till. Det är inget konstigt att få 700 röster på en dag för jag har nämligen kontaktat ALLA mina vänner och berättat om tävlingen. Det är rätt många fler än 700 :)
Men du har rätt - Harlequin känner till att tävlingen inte håller någon hög säkerhet. Det bästa hade varit om man bara kunde rösta en gång per dator och that´s it. Men det är bra reklam för Harper Collins.
Det är ju juryn som avgör i slutändan.
Jag känner mig i vilket fall som en vinnare. Det hoppas jag de andra tävlanden också gör.
Kram Pia
Kram Pia
jätteroligt både för dig och för hela genren. goa kramar från din författarkollega bielke von sydow