Jag vann folkets röst i Harlequins författartävling 2015

Tack så oerhört mycket alla ni som röstadefram mitt bidrag Falskspel till läsarnas vinnare i Harlequins författartävling 2015. Aldrig hade jag trott att jag skulle få så många röster. Jag blir rörd till tårarna när jag tänker på att så många kommit ihåg att rösta varje dag och lagt ned all den energin för att mitt bidrag ska vinna.
Nu har Harlequins jury en vecka på sig att bestämma vilka som blir etta, två och trea i tävlingen. Senast den 1 februari får vi svar.
Oavsett hur det går i tävlingen känner jag mig som en vinnare. Det kan ingen ta ifrån mig.
Kram Pia
Kommentera gärna:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Hilding » Pias skrivtips: Skriv poesi: ”Skulle bara säga att Karin Boyes dikt heter "Ja visst gör det ont" och inte "Ja ..”
-
Anders » Jag startar kursportal!: ”Spännande! Skulle du säga att kursen även funkar för någon som främst skriver lj..”
-
Anders » Jag startar kursportal!: ”Spännande! Skulle du säga att kursen även funkar för någon som främst skriver lj..”
-
Aki » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”p.s det skulle stå: men går man en skrivarkurs och visar upp något så skriver lä..”
-
Aki » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”Men vad är det för fel på att berätta? Ska det vara trender som styr hur vi skri..”
Bloggarkiv
Länkar
- Kapitel 1
- Iza melody Frost - romanceblogg
- Simona Ahrnstedt romanceblogg
- PING
- Ylwa Karlsson
- Lennart Guldbrandssons blogg
- Författarhjälp
- Läsbarhetsindex Flesch-Kincaid
- Läsbarhetsindex LIX
- ElementX
- Bokproduktion
- Multimanus
- Kurslistan
- Boktipset
- Bli utgiven
- Mina 15 bästa råd för att sälja till tidningar
- Pixabay gratis bilder
- Lektörsförbundet
- Storydoktors
- Förverkliga din bokdröm
- Håkan Gullikssons handbok för skrivande
Etikettmoln
korrekturfel som eld ljudboksgalan den normala världen style adjektivsjuka stockholm revolt sex dagny carlsson k.m. weiland storytel medveten författare bones the screen writer's workbook flicka försvunnen revy fånga läsaren sofia ymén theory if mind libsyn twlightsagan sören bondesson specifik påsk författarförbundet frdia arwen rosesund robert sapolsky kuleshov-effekten love actually förläggare öppningsscen ekosystem vår pr romangestalter webbkurs ramhandling föreläsning expert johan arvidsson förstärka forum förlag författarkväll justin timerlake gone girl filteruttryck gestaltningsbibeln permakultur! framtiden i din trädgård the writers little helper referera olga rönnberg lynda woodruff detta är lean scandalous desires litterära agenter lyrik introvert städning kuliss anna jansson susanne ahlenius språk lyckostunder dokument prissättning sättning the charm school in media res frida arwen roslund snackis adlibris anders nyman högläsning metaforer pseudonymer ll-förlaget delilah marvell mariette linden perspektivbyte förlagsekonomi skatt game of thrones histrisk kärleksroman mitt i i havet finns så många fiskar hjärtats dårskap sanning hybridförlag skrivartips vad gick fel? anna bågstam ryltenius tillbaka till henne var lugn allt är i sin ordning antologi allvetande berättare koncept rabén & sjögren spegelneuroner fokus syd field sanning med modifikation komedi flesch-kincaid eva ludvigsen skrivarkurs högskoleprovets orddel stitcher åsa böker läsupplevelse tempväxling klimatriksdag fällor säljkurs richard dawkins kursportal lisa cron ängelns coctail ylva, johan och siri arvidsson karin smirnoff 100 första orden story structure architect tvist save the cat katarina bivald ansatsen james v smith jr marknadsföring anders hansen frans jeppsson wall fifty shades of gray passiva meningar författarplattform dramatrugi word-mallar pocket kristina svensson förbeställ stand up janice hardy skrivarhandböcker litterära agenturer poesi bygg din egen mall fal rollup svenska akademien dödlig åtrå sandemo leona tärningen är kastad gröna fingrar sökes vuxenroman skriv enkelt omslag #skriv2016 litterärt susan wiggs buskap niklas engdahl word bokens premiss adjektiv manustävling roald dahl författarkliniken skriv klart författarträff författarintervju allvetande egenutgivning nacka fackböcker tankevurpa lucia organiskt skrivande synlig berättarröst intrig mia bergenheim elementary tempus the definite guide to screen writing blir det någonsin för sent? den inre positiva resan rättigheter helen ekeroth vi och dem redigering sara lövenstam godmorgon världen filmrecension begränsat perspektiv lix sara dalengren kurs högskoleprovet podcaster nordland magkänsla erotisk roman camilla davidsson sommar mittpunkt anders blomström peter magnusson vilseledning theres wittgren skrivmingel siri arvidsson öka drivet med rätt pacing instagram skriv en bestseller igenkänningsfaktorn the girl on the train save the cat! ett oemotståndligt förslag ansats writers little helper filmrättigheter din hjärna sarah dawn finer show don't tell romantik kontrakt med läsarna mallar franskt band litet förlag petra mede kriminalroman dikter rutin bokformat lucy dillon populärlitteratur håll rollen trigger annika estassy scener enkelt bokus faktabok skriv2016 titel biintrig lust & löften head hopping flickvänskontraktet bonnier förlag bonnier carlsen nattlöpare youtube yttre resa ungdomsbok ping pong-metoden lyckas med din gestaltning hunger games romantisk komedi lind & co screen writing skrivblogg djävulsverk birgitta bergin ljudbok fängsla dina läsare mathew l jockers novell outliner akademiskt språk vuxenlitteratur lektörsutlåtande topic osynlig berättarröst målgrupp spänning hjärnan lättläst veronica roth parallellhandling svenska skrivpoddpriset strukturmodell twist valet författarröst allt hopp är ute miljöbeskrivningar ylva lee lindell whip media bokens tema förlagsavtal novellantologi idé facebook huvudhandling 4-aktsmodell vågspel ordberoende förlag stieg larsson elisabeth akteus rex nobelpriset i litteratur följebrev röst vardagligt språk margit sandemo avatar mörkersdottir steven james konflikter takt skrivarhandbok tävling harpercollins bokmanus faktaböcker hungerspelen konsten att flirta som en gudinna tessie marvelin miljöer vanföreställning konfliktupptrappning bli utgiven 17-stegsmodell filmmanus simona ahrnstedt catrine tollström korrekturgranskare skönlitterärt berättarröst jodie archer gestalta recension plot point förlag skrivhandbok terese marvelin anslag feel good pinch point handling erotik lean tema roman vägen framåt till ett friskare liv efter covid-19 falskspel vägen framåt karaktärer historisk roman döda poeters sällskap harlequins författartävling dubbelspel pias strukturmodell skrivtips johannes vivers struktur historical romance bokrecension skrivdrömmar skrivarpodd podd pias skrivtips boktips romance pia lerigon bok kärleksroman harlequin historisk kärleksroman harlequin författartävling bokrelease gestaltning mål bestseller covid-19 corona ann ljungberg romanstruktur fantasy bokens handling lektör the bestseller code bihandling författare marcus olausson skrivpodd perspektiv bästsäljare the circle början redaktör kata kärlek film harpercollins författartävling katametoden peter barlach tempo genre hinder inre resa gestaltande stil harlequins författartävling 2015 skriva böcker intervju barnbok mariette lindstein blogg eurovision song contest dramaturgi pacing release facklitteratur längd eldbunden character arc research miljö agenter den antagonistiska kraften harlequin författartävling 2015 story engineering klimax svenska skrivbloggpriset frida skybäck divergent chic lit dialog boktugg författarskap överenskommelser svenska skrivblogg/ skrivpodd-priset sekten på dimön organic writer hitta början planerat skrivande deckare larry brooks långtidssjuk ewa åkerlind de rotlösa öka drivet i din berättelse bäraren berättare skiftande perspektiv skriv dialog skriva facklitteratur synopsis mega-bestseller john yorke känslor finlitteratur the bestseller experiment agenturer antagonist stand up comedy strukturera din roman förväntningar releasefest lugn allt är i sin ordning skriva filmmanus allvetande perspektiv testläsare tillbakablick premiss skräck roller skrivprocess ämne arne dahl känn dina karaktärer beskriva hype att skriva under hot loppet oanständiga berättelser livet leker into the wood kostnader tema, idé, koncept, premiss och intrig mall på denna grund stella cameron tärningen är kastad innehåll oraganiskt skrivande tryck böcker skräcknoveller raeanne thayne erotisk deckare eleine eksvärd refererande miljöbeskrivning socialt umgänge extrovert aristoteles bibliografi komik mina böcker indirekt miljöbeskrivning allt jag fått lära mig högtider permakultur manuspitch berättad prosa slutscen lennart guldbrandsen hur en bok bör skrivas skröna höst skrivarpodden refusering mathew l tocker skrivkurs hierarkier hemsida skrivregler kretslopp actionscener historieberättare pablo roberto tajming brainstorming steven pinker harper collins uc midsommar miljön humor anna bågestam ryltenius henrik fürst tvister författarkurs syfte objektivt perspektiv spex grejen med verb susanne collins analys dunbars tal bokbeat tonalitet lögn julia london hjärtan av jazz symbolik sagan om is och eld skatteregler voice plot goal lars wilderäng piratförlaget begär liknelser story trumps structure arv anna keiler buzz kapitel ljusets väktare drivkrafter konsten att vara caroline akter personlighet förlagssytem skapa en mall noveller en oberoende kvinna logik undertext stilistiska särdrag books & dreams e-bok försaka god jul brenda novak månpocket elisabeth hoyt sexchock måns zelmerlöw catharina ingelman-sundberg gestaltande miljöbeskrivning stökigt nybörjarmisstag fanta sveriges bästa skrivblogg niklas modig vändpunkt olof röhlander direkt miljöbeskrivning dagen f inramning ylva arvidsson hisspresentation skrivfest skrivglädje twitter lb förlag vinter kroppsspråk manus planteringar tillbaka till bromma eldskytten slut jul filmtips relationsroman the twilight saga titanic gimmick neurologi catoblepas förlag kreditupplysning jenny dahlberg coach så överlever du en refusering redigera bok pod författarutbildning konkurs antagen den inre resan test debutera fatta eld filmanalys robin dunbar viberg förlag tone pia stockholms körförbund huvudperson logiska fel jan arnald sickla beskrivande bokens intrig kill your darlings höstsol överraska dina läsare malva b. rytm danny alegi bakgrund lyckas ännu mer med din gestaltning bokens koncept word-mall marie-louise fritzén leona karaktärsdrag miljöbeskrivning skriva sanna ivarsson jenny rogneby flickan med silverhåret bob dylan distribution tryckt bok bygg din egen word-mall kontrakt med läsaren minnen av dig gästblogg understanding show don't tell harry potter bokskåpets hemlighet hjärnforskning tara westover årstider pitch sveriges bästa skrivpodd pär åhlström upplösning covid sociala media debutroman den viktiga ansatsen livet motorcyklar och andra omöjliga projekt blake snyder gömd så skapar du en bra tvist victoria lynn schmidt 100 ord vi for upp till mor inledning pensionatet vid världens ände berättelser matthew l jocker itunes klarar du de svåra orden karaktärer som stannar i läsarnas sinnen sofia fritzson läsbarhetsindex klimatet radio p1 studie national treasure svåra ord vingar av rök alla bolag på denne grund spökskrivare forskning motsättningar michael gazzania hoi förlag ton vilken typ är du? udda dave eggers george rr martin vinst traditionellt förlag det allvetande perspektivet allt som glimmar sagan om isfolket mitt i nacka
Jag är i varje fall oskyldig till fusk och jag hoppas innerligt att ingen har fuskat å mina vägnar.
Däremot vet jag att minst en person med riktigt stort kontaktnät skrivit om tävlingen. De två dagar det rasslade in röster så fick inte bara jag en massa röster utan även de andra bidragen.
I övrigt gick det rätt lugnt till. Det är inget konstigt att få 700 röster på en dag för jag har nämligen kontaktat ALLA mina vänner och berättat om tävlingen. Det är rätt många fler än 700 :)
Men du har rätt - Harlequin känner till att tävlingen inte håller någon hög säkerhet. Det bästa hade varit om man bara kunde rösta en gång per dator och that´s it. Men det är bra reklam för Harper Collins.
Det är ju juryn som avgör i slutändan.
Jag känner mig i vilket fall som en vinnare. Det hoppas jag de andra tävlanden också gör.
Kram Pia
Kram Pia
jätteroligt både för dig och för hela genren. goa kramar från din författarkollega bielke von sydow