Pia läser högt ur sin romantiska komedi Konsten att flirta som en gudinna
Såhär i coronatider är det alltfler författare som läser högt ur någon av sina böcker. Jag har varit hemma i tre veckor nu i influensasymptom som mycket väl kan vara corona. Nu äntligen hostar jag så pass lite att jag kan läsa högt ur en av mina böcker.
Jag har valt att läsa första kapitlet ur min romantiska komedi Konsten att flirta som en gudinna. Hoppas du tycker om den.
Du får gärna kommentera min förmåga att läsa in för ljud. Flera personer som följer min och Johannes podd Skrivdrömmar säger att de tycker jag skulle göra mig bra som ljudboksuppläsare. Själv är jag skeptisk eftersom jag har en förmåga att tala för fort. Jag uppskattar ärliga kommentarer och blir inte ledsen om du säger att jag suger på högläsning.
Gillar du boken och vill höra eller läsa mer så säg till. Jag lovar inte att jag kan lägga ut mer än såhär då jag fortfarande diskuterar utgivningen med några förlag, men om många gillar det de hör ökar chanserna att boken snart kommer ut i handeln.
Kram Pia
Kommentera gärna:
Nu kan du köpa boken!
Nu kan du köpa boken Konsten att flirta som en gudinna!
Köp boken här: Whip Medias webbshop

Senaste inläggen
Senaste kommentarer
-
Hilding » Pias skrivtips: Skriv poesi: ”Skulle bara säga att Karin Boyes dikt heter "Ja visst gör det ont" och inte "Ja ..”
-
Anders » Jag startar kursportal!: ”Spännande! Skulle du säga att kursen även funkar för någon som främst skriver lj..”
-
Anders » Jag startar kursportal!: ”Spännande! Skulle du säga att kursen även funkar för någon som främst skriver lj..”
-
Aki » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”p.s det skulle stå: men går man en skrivarkurs och visar upp något så skriver lä..”
-
Aki » Pias skrivtips: Lyckas med din gestaltning: ”Men vad är det för fel på att berätta? Ska det vara trender som styr hur vi skri..”
Bloggarkiv
Länkar
- Kapitel 1
- Iza melody Frost - romanceblogg
- Simona Ahrnstedt romanceblogg
- PING
- Ylwa Karlsson
- Lennart Guldbrandssons blogg
- Författarhjälp
- Läsbarhetsindex Flesch-Kincaid
- Läsbarhetsindex LIX
- ElementX
- Bokproduktion
- Multimanus
- Kurslistan
- Boktipset
- Bli utgiven
- Mina 15 bästa råd för att sälja till tidningar
- Pixabay gratis bilder
- Lektörsförbundet
- Storydoktors
- Förverkliga din bokdröm
- Håkan Gullikssons handbok för skrivande
Etikettmoln
style adjektivsjuka stockholm revolt mitt i nacka sagan om isfolket allt som glimmar det allvetande perspektivet storytel medveten författare bones dave eggers udda vilken typ är du? fånga läsaren sofia ymén theory if mind libsyn the screen writer's workbook flicka försvunnen revy påsk författarförbundet frdia arwen rosesund robert sapolsky kuleshov-effekten love actually studie radio p1 klimatet vi for upp till mor 100 ord victoria lynn schmidt så skapar du en bra tvist matthew l jocker berättelser pensionatet vid världens ände inledning debutroman sociala media covid upplösning föreläsning expert johan arvidsson årstider tara westover hjärnforskning bokskåpets hemlighet gone girl filteruttryck gestaltningsbibeln permakultur! framtiden i din trädgård bygg din egen word-mall tryckt bok distribution bob dylan detta är lean scandalous desires litterära agenter lyrik dokument prissättning sättning susanne ahlenius språk lyckostunder word-mall bokens koncept lyckas ännu mer med din gestaltning bakgrund danny alegi rytm leona marie-louise fritzén bokens intrig beskrivande sickla jan arnald pseudonymer ll-förlaget delilah marvell mariette linden perspektivbyte hybridförlag skrivartips vad gick fel? anna bågstam ryltenius logiska fel huvudperson stockholms körförbund pia antagen konkurs författarutbildning pod tillbaka till henne var lugn allt är i sin ordning antologi allvetande berättare flesch-kincaid eva ludvigsen skrivarkurs högskoleprovets orddel stitcher åsa böker syd field sanning med modifikation komedi fällor säljkurs richard dawkins kursportal lisa cron läsupplevelse tempväxling klimatriksdag karin smirnoff 100 första orden story structure architect tvist ängelns coctail ylva, johan och siri arvidsson james v smith jr marknadsföring anders hansen frans jeppsson wall skrivfest hisspresentation ylva arvidsson nybörjarmisstag stökigt gestaltande miljöbeskrivning catharina ingelman-sundberg måns zelmerlöw sexchock niklas modig sveriges bästa skrivblogg fanta bygg din egen mall fal rollup svenska akademien janice hardy skrivarhandböcker litterära agenturer poesi skapa en mall förlagssytem personlighet akter dödlig åtrå sandemo leona tärningen är kastad gröna fingrar sökes vuxenroman buzz anna keiler arv story trumps structure liknelser konsten att vara caroline drivkrafter ljusets väktare kapitel egenutgivning nacka fackböcker begär piratförlaget lars wilderäng plot goal tonalitet bokbeat dunbars tal analys susanne collins hjärtan av jazz julia london lögn rättigheter helen ekeroth vi och dem the definite guide to screen writing blir det någonsin för sent? den inre positiva resan midsommar uc harper collins steven pinker brainstorming tajming redigering sara lövenstam godmorgon världen filmrecension begränsat perspektiv skrivregler hemsida hierarkier skrivkurs pablo roberto historieberättare actionscener kretslopp öka drivet med rätt pacing instagram skriv en bestseller igenkänningsfaktorn mathew l tocker refusering skrivarpodden högtider allt jag fått lära mig indirekt miljöbeskrivning mina böcker komik berättad prosa manuspitch permakultur extrovert socialt umgänge refererande miljöbeskrivning eleine eksvärd show don't tell romantik kontrakt med läsarna böcker tryck oraganiskt skrivande innehåll kriminalroman dikter mall tema, idé, koncept, premiss och intrig kostnader into the wood livet leker håll rollen trigger annika estassy scener flickvänskontraktet bonnier förlag bonnier carlsen nattlöpare youtube biintrig lust & löften head hopping skrivprocess premiss tillbakablick ungdomsbok ping pong-metoden testläsare allvetande perspektiv screen writing djävulsverk skrivblogg strukturera din roman stand up comedy antagonist outliner akademiskt språk agenturer the bestseller experiment känslor mega-bestseller lektörsutlåtande synopsis målgrupp spänning lättläst berättare parallellhandling veronica roth långtidssjuk de rotlösa ewa åkerlind valet planerat skrivande deckare organic writer whip media sekten på dimön svenska skrivblogg/ skrivpodd-priset förlagsavtal idé facebook novellantologi chic lit frida skybäck divergent svenska skrivbloggpriset harlequin författartävling 2015 den antagonistiska kraften story engineering miljö följebrev röst research steven james eldbunden längd konflikter takt dramaturgi tävling harpercollins bokmanus faktaböcker barnbok konsten att flirta som en gudinna tessie marvelin miljöer gestaltande vanföreställning hinder genre filmmanus simona ahrnstedt katametoden harpercollins författartävling skönlitterärt berättarröst jodie archer gestalta recension början förlag skrivhandbok terese marvelin anslag feel good pinch point handling erotik lean tema roman vägen framåt till ett friskare liv efter covid-19 falskspel vägen framåt karaktärer historisk roman döda poeters sällskap harlequins författartävling dubbelspel pias strukturmodell skrivtips johannes vivers struktur historical romance bokrecension skrivdrömmar skrivarpodd podd pias skrivtips boktips romance pia lerigon bok kärleksroman harlequin historisk kärleksroman harlequin författartävling bokrelease gestaltning mål bestseller covid-19 corona ann ljungberg romanstruktur fantasy bokens handling lektör the bestseller code bihandling författare marcus olausson skrivpodd perspektiv bästsäljare the circle plot point redaktör kata kärlek film korrekturgranskare catrine tollström peter barlach tempo 17-stegsmodell inre resa bli utgiven konfliktupptrappning stil harlequins författartävling 2015 skriva böcker intervju hungerspelen mariette lindstein blogg eurovision song contest skrivarhandbok pacing release facklitteratur mörkersdottir avatar margit sandemo character arc agenter vardagligt språk elisabeth akteus rex stieg larsson nobelpriset i litteratur ordberoende förlag klimax vågspel 4-aktsmodell huvudhandling författarskap dialog boktugg överenskommelser bokens tema ylva lee lindell hitta början miljöbeskrivningar allt hopp är ute författarröst larry brooks svenska skrivpoddpriset twist strukturmodell bäraren öka drivet i din berättelse hjärnan skiftande perspektiv skriv dialog osynlig berättarröst skriva facklitteratur topic vuxenlitteratur john yorke novell mathew l jockers finlitteratur fängsla dina läsare birgitta bergin ljudbok releasefest förväntningar lugn allt är i sin ordning skriva filmmanus romantisk komedi lind & co skräck hunger games lyckas med din gestaltning yttre resa roller att skriva under hot loppet oanständiga berättelser ämne arne dahl känn dina karaktärer beskriva hype på denna grund stella cameron tärningen är kastad titel skriv2016 faktabok bokus enkelt skräcknoveller raeanne thayne erotisk deckare populärlitteratur lucy dillon bokformat rutin aristoteles bibliografi petra mede litet förlag franskt band mallar ansats ett oemotståndligt förslag save the cat! the girl on the train sarah dawn finer din hjärna filmrättigheter writers little helper siri arvidsson skrivmingel theres wittgren slutscen lennart guldbrandsen hur en bok bör skrivas skröna höst camilla davidsson erotisk roman magkänsla vilseledning peter magnusson anders blomström mittpunkt sommar miljön humor anna bågestam ryltenius henrik fürst nordland podcaster högskoleprovet kurs sara dalengren lix objektivt perspektiv spex grejen med verb tvister författarkurs syfte synlig berättarröst organiskt skrivande lucia tankevurpa tempus elementary mia bergenheim intrig allvetande författarintervju författarträff skriv klart symbolik sagan om is och eld skatteregler voice niklas engdahl buskap susan wiggs författarkliniken roald dahl manustävling adjektiv bokens premiss word noveller en oberoende kvinna logik undertext litterärt #skriv2016 omslag skriv enkelt god jul brenda novak månpocket elisabeth hoyt stilistiska särdrag books & dreams e-bok försaka dramatrugi författarplattform passiva meningar fifty shades of gray stand up förbeställ kristina svensson pocket word-mallar ansatsen katarina bivald save the cat vändpunkt olof röhlander direkt miljöbeskrivning dagen f inramning kroppsspråk manus skrivglädje twitter lb förlag vinter filmtips relationsroman the twilight saga planteringar tillbaka till bromma eldskytten slut jul coach så överlever du en refusering redigera bok titanic gimmick neurologi catoblepas förlag kreditupplysning jenny dahlberg den inre resan test debutera fokus spegelneuroner rabén & sjögren koncept sanning hjärtats dårskap i havet finns så många fiskar mitt i fatta eld filmanalys robin dunbar viberg förlag tone kill your darlings höstsol överraska dina läsare malva b. histrisk kärleksroman game of thrones skatt förlagsekonomi frida arwen roslund in media res the charm school metaforer högläsning anders nyman adlibris snackis sanna ivarsson jenny rogneby flickan med silverhåret karaktärsdrag miljöbeskrivning skriva kontrakt med läsaren minnen av dig gästblogg understanding show don't tell harry potter anna jansson kuliss städning introvert pitch sveriges bästa skrivpodd pär åhlström lynda woodruff olga rönnberg referera the writers little helper den viktiga ansatsen livet motorcyklar och andra omöjliga projekt blake snyder gömd justin timerlake författarkväll forum förlag förstärka ekosystem öppningsscen förläggare ramhandling webbkurs romangestalter pr vår specifik sören bondesson twlightsagan itunes klarar du de svåra orden karaktärer som stannar i läsarnas sinnen sofia fritzson läsbarhetsindex på denne grund spökskrivare forskning national treasure svåra ord vingar av rök alla bolag k.m. weiland dagny carlsson sex motsättningar michael gazzania hoi förlag ton den normala världen ljudboksgalan som eld korrekturfel george rr martin vinst traditionellt förlag
Imorgon börjar jag kurs två i din serie om att skriva en bestseller.
Jag lyssnar mycket på ljudbok och tänkte ge lite feedback på den du läser här som jag börjat lyssna på i Storytel. Där i kommentarerna på storytel fanns en del negativa kommentarer om din berättar-röst vilket gjorde mig lite orolig då jag är rätt känslig när det gäller röster.
Som en del andra skriver här så tycker jag att det är bra att du inte har för mörk skorrig röst vilket är jobbigt. Du har en lättsammare ton men den är lite för hoppig för min smak. Alltså du läser med inlevelse men kan utveckla att läsa med mer flyt så det inte blir paus på fel ställe och att du inte har så olika styrka i rösten så det blir svårt att höra. Tror att detta är en vanesak kanske. Vet inte om du har läst in fler böcker men du nämnde i kurs 1 att du gärna tar feedback och att du kan ta kritik så jag vågade skriva här. Vi hörs imorgon!
/Malin
Ni som skriver hit och berättar att ni gillar min berättarröst - ni anar inte hur glad jag blir. Jag har alltid trott att jag är urdålig på högläsning och inte alls passar för att läsa in böcker. Johannes, som jag har podden Skrivdrömmar tillsammans med, har hela tiden sagt att jag skulle bli en grym uppläsare, men jag har ju aldrig trott på honom. Sådana här kommentarer stärker mig i tron att jag kanske skulle kunna läsa in mina egna böcker.
Vad gäller ordet de uttalar jag det som de när jag pratar, det är inget som jag lagt mig till med nu när jag läser texten högt för er.
Kram Pia
6 september 2020 14:17:36
Kram Pia
3 augusti 2020 20:38:26
Kram Pia
3 augusti 2020 20:38:19
Kram Pia
29 maj 2020 21:41:47
Så glad jag blev över dina fina ord.
Kram Pia
10 maj 2020 16:07:00
Ingela
Nej, boken är inte utgiven än. Jag diskuterar utgivning med några förlag men så kom coronakrisen ivägen, så jag hoppas att boken ges ut till nästa vår.
Håll tummarna för att det blir så.
Kram Pia
19 april 2020 12:00:23
Kram <3
10 april 2020 17:15:14
Och tack för din fina respons på min respons :-).
Kram Pia
19 april 2020 12:02:53